diumenge, 29 d’abril del 2018

Activitats de Llengua, Literatura i TIC

1.-Seqüència d'activitats de lectura, recerca, escriptura i creació amb treball col·laboratiu sobre el llibre Pel·lícula Verge, contes perversos, de Jordi Sierra i Fabra, elaborat en el wiki Peliverge. Es descriu al vídeo.



2.-Projecte de lectura i creació en què s'elabora un relat digital motivat per la novel·la JO, de Jordi Sierra i Fabra, descrit al vídeo, i relatat en les distintes entrades del blog així com al wiki Portfoli4.



3.-Activitats de lectura amb la novel·la La mosca, de Gemma Pasqual: fòrum de discussió, pòsters digitals, tertúlies literàries dialògiques.



4.-Seqüència d'activitats de recerca, escriptura i creació per tal de fer una exposició de manifestos actuals i històrics en format de pòster, amb l'aplicació edu.glogster.com 


5.-Ressenyes en àudio de les lectures de classe, al blog de 4t ESO.






6.-Monòlegs enregistrats dels personatges d'una novel·la, al blog de 4t ESO. (Pot ser considerat un videolit però no així un booktràiler)


7.-Antologia poètica dels alumnes després d'una seqüència d'activitats relatada en aquests posts del blog d'aula: 

1.-Poemes recitats de l'Illa amb llunes
2.-Composició d'un poema propi
3.-Publicació dels poemes i l'antologia selecta
4.-Resultats de l'avaluació i els aprenentatges
5.-Videoantologia de nou poemes de 2n ESO i podcast
6.-16 haikus en videolit (Antologia i invitació a fer-ne de nous)
7.-Qüestionari amb Kahoot sobre l'Antologia de poesia
8.-Etiqueta POESIA  Quadern de Colors amb totes les activitats


8.- Creació de Videolits amb lectures poètiques o en prosa. Activitat sobre les obres teatrals de Guimerà Terra Baixa i Maria Rosa descrita en tres apunts de blog:

1. El poder del videolit per a recrear una lectura (Llegir post a classe)

2. Literatura i videolits: Terra baixa (2013)

3. Guanyadors del 2n concurs de videolits: Maria Rosa (2014)


Exemple de videolit d'una alumna de 1r de Batxillerat:



9.-Estudi del còmic i de l'auca mitjançant la recreació dels llibres de L'Odissea (Bromera Edicions) en 2n ESO. Vídeo de les activitats relatades pels alumnes.



10.-Crònica en vídeo d'una activitat cultural (Visita de Gemma Pasqual exposada per una alumna)

- - - - - - 
ACTIVITATS PROPOSADES PER A LA SESSIÓ:
Debat sobre les "Habilitats electròniques del professorat"
Respondre el qüestionari de perfils lectors (clic)
Fer un videolit col·lectiu amb haikús de creació pròpia (Programa d'edició bàsica: PhotoStory 3) (Definició Haikú) (Haikús en català)
Reconeixement de les aplicacions de GOOGLE DRIVE
Obrir compte en Kahoot i crear qüestionari

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada