divendres, 27 d’abril del 2018

Aplicacions interessants per a l’aprenentatge


L’aplicació que em sembla més útil per a l’aprenentatge i la que més he usat jo ha estat sense dubte Twitter. Ara fa cinc anys vaig començar al col·legi PIO XII amb l’ajuda dels meus companys de departament una activitat centrada en la literatura a través d’aquesta eina. Es tractava del @Pioliterari. Després d’anar a una conferència de Daniel Cassany i escoltar que ‘havíem d’anar on estaven els nostres alumnes, i ara eixe lloc eren les xarxes socials’, se’m va ocórrer que Twitter podia ser una ferramenta ideal per tal de parlar sobre literatura. Llavors vaig decidir crear el compte i proposar l’alumnat que fera comentaris al voltant de les lectures obligatòries, a canvi de pujar-los una mica la nota en aquest apartat. El resultat ha estat prou existós, ja que encara seguim aplicant-ho en 3r, 4t d’ESO i 1r de batxillerat. A dia d’avuí tenim més de 5000 tweets publicats i els alumnes interactuen entre ells habitualment. A més pot ser una eina aprofitable per motivar els alumnes amb més dificultats. Per acabar, comentar el fet que fa dos anys vaig presentar l’experiència mitjançant una comunicació en les Jornades d’AKOE Escola de mestres.

El meu PLE

Crear informació.
L'aplicació  que més he usat amb l'objectiu de compartir informació ha estat probablement aquesta mateixa en la qual ens trobem, Blogger. En ella he creat diversos blocs (El viatge del Cavaller Sounds & Visions) en els quals he publicat els meus coneixements a traves d'entrades periòdiques. Aquestes s'han centrat sobre tot en aspectes culturals, com ara el cinema o la literatura. No obstant això, també he publicat alguna experiència relacionada amb l'educació.
D'altra banda, Facebook i Twitter, també han estat plataformes on he escrit petites píndoles informatives que he tractat de fer arribar a l'alumnat.
Compartir informació.
Em sembla que les aplicacions més senzilles i efectives per difondre informació són Twitter (@Pellejo3 @Pioliterari) i Facebook (Natxo Peidro). En elles es poden crear accesos directes a altres aplicacions on desenvolupar més profundament els continguts a difondre. També es poden publicar activitats realitzades al Centre o experiències formatives. A més, a més, em sembla que són els que més usuaris tenen, o com a mínim els que tenen els usuaris més pròxims al món de l'educació a nivell professional.
Accedir a la informació
A la informació accedisc també especialment a través de Twitter i Facebook. Allà seguisc especialistes en educació o en noves tecnologies, així com professionals de la meua matèria, el Valencià. Rep idees d'ells i açò m'ajuda a pensar possibilitats d'aplicar-les en les meues classes.
Cal destacar també alguns canals de Telegram (@gvaEducacio AVAST-INFO) on m'informe d'activitats i veig articles relacionats amb l'educació.