dimarts, 3 de juliol del 2018

Ràdio "a l'antena"




Pel que fa a la pràctica de la ràdio, va ser una activitat nova, almenys per a mí, i a més d’interessant, prou curiosa i entretinguda. El profesor, encarregat de portar tot el material necessari a l’aula, ens va guiar i, a més, va ser qui va editar i produir la pràctica. Sí, sí. És clar que nosaltres vàrem intervindre, però la ràdio no es fa només amb uns interlocutors que agafen un micro i fan tertúlies, no. La ràdio té un gran treball darrere que no arribem a apreciar perquè estem acostumats a què “sone així”. Però, què passaria si ara l’àudio no s’escoltara correctament? O si hi haguera qualsevol interferència? Què passaria si no hi haguera acompanyament musical? O uns tècnics que definiren el ritme i els minuts i els segons destinats per a cada secció? Què passaria si tot això, per un moment, desapareguera? Doncs que no hi hauria ràdio, sincerament. Hi hauria una retransmissió nefasta, per dir-ho d’alguna manera.

Tornant al nostre programa de Ràdio, nosaltres li vàrem posar un títol, el tècnic de so va aportar una sintonia musical i, com a interlocutors, vàrem preparar un esquema mental del guió de la intervenció (encara que després la participació no va poder ser molt equitativa per qüestió de temps i per qüestió -anem a dir-ho també- de voler “controlar” la situació uns per damunt dels altres). Però, en definitiva, vàrem comprovar la importància, el treball i la vigència d’aquest mitjà de comunicació. Un mitjà que ja en té uns quans anys “a l’antena” i que encara li queda molt per ser explotat com a recurs d’aprenentatge als centres escolars.