dilluns, 7 de maig del 2018

4a sessió: Dissenyem un projecte de lectura 2.0 i fem un magazín de ràdio per streaming

En la darrera sessió de l'assignatura hem desglossat la classe de quatre hores en aquestes parts. La primera consistirà a revisar un esquema de disseny de projectes de lectura amb les TIC, i a resoldre dubtes i problemes sorgits fins ara pel que fa a les activitats requerides. La segona serà una presentació en power point del projecte de ràdio escolar que es pot dur a terme en un centre educatiu. Escoltarem breus fragments de programes realitzats per professorat i alumnat d'alguns tallers radiofònics. La tercera part, que començarem a les 6 de la vesprada, consistirà a preparar un programa magazín de ràdio: aprendrem la dinàmica de grup i la repartició de rols, el treball cooperatiu en línia per confeccionar el guió, els recursos necessaris, etc. Sobre les 7 de la vesprada o poc més, haurem d'iniciar l'emissió per streaming. Per a promocionar-ne l'audició entre els oients potencials que usen mòbil, tableta o ordinador, se'ls haurà d'informar que busquen directament  https://www.spreaker.com/user/joanotmartorell i cliquen en LIVE per seguir-nos. Acabarem amb una avaluació de l'experiència.

Us avance el power point incrustat ací baix, susceptible de modificació encara.
- - - - - - - - - - - - - -
Audició en directe i posterior de l'emissió del debat del dia 8 de maig





























- - - - - - -
P.S. Programa de ràdio emès per streaming
Escolteu "Debat sobre les pràctiques lectores a l'aula" en Spreaker.

El meu PLE


Les xarxes socials, en pocs anys, s’han convertit en una eina indispensable per a les nostres vides, no només pel fet que ens faciliten la comunicació, açò és, relacionar-nos, sinó també per a compartir, crear i accedir a moltíssima informació. A hores d’ara, hi ha milers de maneres de compartir continguts amb altra gent: alguns dels recursos que m’han servit molt per a compartir documents pesats (vídeos, pel·lícules, àudios, entre altres) són el Wetransfer (https://wetransfer.com/) i el Google Drive. Aquest darrer l’utilitze també per emmagatzemar documents, fotografies, vídeos, etc., que ocupen molt d’espai a l’ordinador o al telèfon mòbil, però que tot i això són importants. A l’hora de fer treballs en grup un dels recursos més interessants és el Google Documents (Docs), ja que et permet fer una tasca col·lectiva virtualment.





Per a crear i compartir informació, els llocs web que més faig servir són wordpress.com (Unaentretants), facebook i twitter. Wordpress és un lloc web, molt semblant a blogger, on pots compartir les teues idees, pensaments, treballs, etc. Per a realitzar treballs i, per tant, per a accedir a informació, els llocs webs que més utilitze són L’enciclopèdia catalana (http://xn--enciclopdia-59a.cat/ ) per cercar informació fiable sobre molts aspectes, Diccionaris.cat, Optimot, Ésadir per a la correcció lingüística i escriptors.cat a l’hora de fer algun treball sobre algun autor de la literatura catalana.