dimarts, 23 d’abril del 2019

El PLE


Des de la meua perspectiva d’alumna de Filologia Catalana i del Màster en Assessorament Lingüístic he utilitzat les xarxes socials per a la difusió d’informació quan he anat a congressos i seminaris perquè és una eina important per publicar continguts de rellevància dels parlaments que s’estan realitzant. Normalment, la xarxa que he utilitzat és Twitter ja que és la més útil per a la difusió d’informació.  
Pel que fa a la utilització de Twitter a les aules és interessant la síntesi que fan els alumnes de les idees que volen expressar perquè com sabem aquesta xarxa està pautada per una sèrie de caràcters (140 caràcters). Per tant, la dificultat de síntesi és molt gran. A més a més, Twitter permet obrir fils per a explicar fets, relats, una sèrie d’idees, etc. També permet adjuntar fotografies (fins a quatre), posar ubicació i etiquetar a altra gent. Aquest punt és interessant ja que la utilització d’etiquetes i de hastags permet que els alumnes tinguen més difusió a la xarxa.
També he utilitzat Twitter i Facebook per a fer píndoles lingüístiques, com per exemple:

A més, les xarxes socials no sols serveixen per a informar sinó també per a ser informat d’aquelles coses que t’interessen a través del seguiment de diaris, pàgines d’associacions, comptes de Twitter d’escriptors, etc.
-       Les TIC a l’ensenyament
Ara bé, crec que és interessant introduir les TIC a les aules perquè és una ferramenta per desenvolupar els continguts del currículum tant de l’ESO com de Batxillerat d’una forma innovadora i dinàmica. Com hem vist a la web de Portafoliple hi ha un ventall d’activitats enriquidores per als alumnes des de activitats de recerca i escriptura fins a monòlegs i antologies poètiques. Per als alumnes resulta més fàcil la creació de vídeos de contingut literari i de portafolis ja que tot açò comporta un compromís perquè hi haurà uns lectors que ho llegiran i per tant, han de tenir cura de la sintaxi, les faltes d’ortografia, etc.
En conclusió, les xarxes socials i altres espais com els blogs són eines importants per portar la innovació docent a l’aula. També crec que és interessant la utilització de Twitter o Facebook per a la difusió del que es fa a classe, i per tant, prendre consciència que la feina que fa l’alumnat la llegirà molta més gent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada