Des de la meua
perspectiva d’alumna de Filologia Catalana i del Màster en Assessorament
Lingüístic he utilitzat les xarxes socials per a la difusió d’informació quan
he anat a congressos i seminaris perquè és una eina important per publicar
continguts de rellevància dels parlaments que s’estan realitzant. Normalment,
la xarxa que he utilitzat és Twitter ja que és la més útil per a la difusió
d’informació.
Pel que fa a la
utilització de Twitter a les aules és interessant la síntesi que fan els
alumnes de les idees que volen expressar perquè com sabem aquesta xarxa està
pautada per una sèrie de caràcters (140 caràcters). Per tant, la dificultat de
síntesi és molt gran. A més a més, Twitter permet obrir fils per a explicar
fets, relats, una sèrie d’idees, etc. També permet adjuntar fotografies (fins a
quatre), posar ubicació i etiquetar a altra gent. Aquest punt és interessant ja
que la utilització d’etiquetes i de hastags
permet que els alumnes tinguen més difusió a la xarxa.
També he
utilitzat Twitter i Facebook per a fer píndoles lingüístiques, com per exemple:
A més, les xarxes socials no sols
serveixen per a informar sinó també per a ser informat d’aquelles coses que
t’interessen a través del seguiment de diaris, pàgines d’associacions, comptes
de Twitter d’escriptors, etc.
-
Les
TIC a l’ensenyament
Ara
bé, crec que és interessant introduir les TIC a les aules perquè és una
ferramenta per desenvolupar els continguts del currículum tant de l’ESO com de
Batxillerat d’una forma innovadora i dinàmica. Com hem vist a la web de Portafoliple hi ha un ventall d’activitats
enriquidores per als alumnes des de activitats de recerca i escriptura fins a
monòlegs i antologies poètiques. Per als alumnes resulta més fàcil la creació
de vídeos de contingut literari i de portafolis ja que tot açò comporta un
compromís perquè hi haurà uns lectors que ho llegiran i per tant, han de tenir
cura de la sintaxi, les faltes d’ortografia, etc.
En
conclusió, les xarxes socials i altres espais com els blogs són eines
importants per portar la innovació docent a l’aula. També crec que és
interessant la utilització de Twitter o Facebook per a la difusió del que es fa
a classe, i per tant, prendre consciència que la feina que fa l’alumnat la
llegirà molta més gent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada