diumenge, 29 d’abril del 2018

Activitats de Llengua, Literatura i TIC

1.-Seqüència d'activitats de lectura, recerca, escriptura i creació amb treball col·laboratiu sobre el llibre Pel·lícula Verge, contes perversos, de Jordi Sierra i Fabra, elaborat en el wiki Peliverge. Es descriu al vídeo.



2.-Projecte de lectura i creació en què s'elabora un relat digital motivat per la novel·la JO, de Jordi Sierra i Fabra, descrit al vídeo, i relatat en les distintes entrades del blog així com al wiki Portfoli4.



3.-Activitats de lectura amb la novel·la La mosca, de Gemma Pasqual: fòrum de discussió, pòsters digitals, tertúlies literàries dialògiques.



4.-Seqüència d'activitats de recerca, escriptura i creació per tal de fer una exposició de manifestos actuals i històrics en format de pòster, amb l'aplicació edu.glogster.com 


5.-Ressenyes en àudio de les lectures de classe, al blog de 4t ESO.






6.-Monòlegs enregistrats dels personatges d'una novel·la, al blog de 4t ESO. (Pot ser considerat un videolit però no així un booktràiler)


7.-Antologia poètica dels alumnes després d'una seqüència d'activitats relatada en aquests posts del blog d'aula: 

1.-Poemes recitats de l'Illa amb llunes
2.-Composició d'un poema propi
3.-Publicació dels poemes i l'antologia selecta
4.-Resultats de l'avaluació i els aprenentatges
5.-Videoantologia de nou poemes de 2n ESO i podcast
6.-16 haikus en videolit (Antologia i invitació a fer-ne de nous)
7.-Qüestionari amb Kahoot sobre l'Antologia de poesia
8.-Etiqueta POESIA  Quadern de Colors amb totes les activitats


8.- Creació de Videolits amb lectures poètiques o en prosa. Activitat sobre les obres teatrals de Guimerà Terra Baixa i Maria Rosa descrita en tres apunts de blog:

1. El poder del videolit per a recrear una lectura (Llegir post a classe)

2. Literatura i videolits: Terra baixa (2013)

3. Guanyadors del 2n concurs de videolits: Maria Rosa (2014)


Exemple de videolit d'una alumna de 1r de Batxillerat:



9.-Estudi del còmic i de l'auca mitjançant la recreació dels llibres de L'Odissea (Bromera Edicions) en 2n ESO. Vídeo de les activitats relatades pels alumnes.



10.-Crònica en vídeo d'una activitat cultural (Visita de Gemma Pasqual exposada per una alumna)

- - - - - - 
ACTIVITATS PROPOSADES PER A LA SESSIÓ:
Debat sobre les "Habilitats electròniques del professorat"
Respondre el qüestionari de perfils lectors (clic)
Fer un videolit col·lectiu amb haikús de creació pròpia (Programa d'edició bàsica: PhotoStory 3) (Definició Haikú) (Haikús en català)
Reconeixement de les aplicacions de GOOGLE DRIVE
Obrir compte en Kahoot i crear qüestionari

Recordant la 2a sessió

Imatge procedent de http://blocs.xtec.cat/ceipsantacolomager/portafoli-digital/
Dijous passat vam estar quasi al complet a classe i ens vam posar al dia amb l'ús d'aquest petit portafoli compartit en format blog.

En la segona sessió vam fer un recorregut pel portafoli docent (enllaçat) que presente al blog La Paraula Vola. Passejàrem per alguns blogs de nivell com ara els de Batxillerat i l'optativa d'Habilitats comunicatives, pels wikis que feren de portafolis anys arrere, pels llocs web d'emmagatzematge i difusió de documents escrits, àudio, vídeo, presentacions, etc. I acabàrem abordant el concepte de "curació de continguts".

La proposta que vaig fer per al tema de la 2a entrada al blog fou la d'abordar en unes línies, amb imatge inclosa, una o més aplicacions, plataformes o recursos TIC que hàgeu emprat o que considereu útils per als processos d'ensenyament-aprenentatge, amb una breu explicació de com explotar-los.

En la sessió de demà, que serà llarga, dibuixarem un panorama ample de projectes i seqüències d'activitats per a la llengua i la literatura. I més coses. Us espere.