L’aplicació
que considere més interessant perquè és la més cridanera
actualment per als joves de Secundària és Instagram. Una bona
proposta com a PLE (Entorns Personals d’Aprenentatge) seria crear
un perfil de l’assignatura -potser privat perquè els alumnes
comentarien les imatges i vídeos penjats i, com que són menors,
volem tindre cura de la seua privacitat-, on l’única persona que
tinguera accés fóra el professor.
A
ixí
doncs, es penjarien imatges recolzades amb un text i preguntes per a
reflexionar, també vídeos per contextualitzar les unitats o certs
punts de la matèria, així com també el profesor empraria, a ser
possible, diàriament, stories amb hastags, gifs, enquestes per
avaluar si han après la lliçó donada a classe o per comprovar que
han entès els conceptes. A més a més, seria útil per poder
comprovar si agrada o no un tema plantejat o si tenen interès en
saber-ne més.
Tanmateix, és prou interessant aquesta aplicació
perquè qualsevol comunicat que vulgues transmetre, ho pots fer en
directe que a tots els teus contactes (seguidors) d’Instagram els
donaria l’avís i podrien interactuar mitjançant missatges mentre
veuen el vídeo en directe. És una bona manera de mantindre’ls
informats i d’apropar-los la cultura i els coneixements d’una
manera divertida, didàctica i amena, i d’estendre l’aprenentatge
fora de les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada